O nás

Kurzy pro růst jsme založili v roce 2022. Cílem je vidět niky v kurikulu a dostat do škol témata potřebná pro řešení úkolů, před které dospělé staví život. To děláme převážně – nikoliv však výhradně – pomocí dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.

Našim prvotním záměrem bylo vzdělávání v oblasti ekonomie a finanční gramotnosti. V tomto prostoru se snažíme snižovat četnost špatných rozhodnutí nejen mladých lidí. Postupem času jsme náš záběr rozšířili o další sféry lidského jednání a chápání. Naši lektoři jsou odborníky z praxe a věnují se tématům jako behaviorální ekonomie, metodologie vědy, biologie, ekonomická teorie, pracovněprávní vztahy, hospodářská politika aj.

Náš tým

Ing. Richard Šmilňák, MBA
Spoluzakladatel projektu Kurzy pro růst

Celoživotní student ekonomie a pozorovatel katalaxie, přednášející z nich vycházející univerzitní kurzy – makroekonomie a hospodářská politika. Cestovatel, obdivovatel rozličných forem lidského jednání a člověkem nedotčené přírody. Spoluzakladatel projektu Kurzy pro růst.

Vzdělání: 

  • Vysoká škola ekonomická v Praze, Národohospodářská fakulta
  • Bradley university, Illinois, Master of Business Administration

Vyučuje kurzy:

  • Česká ekonomika: aktuální vývoj, výzvy, slasti a strasti
  • Ekonomie, bankovnictví, lidské jednání, peníze
  • Investice a finanční podvody
Ing. Filip Najvárek
Spoluzakladatel projektu Kurzy pro růst
(+420) 724 141 030

Lektor s několikaletou zkušeností. Zabývá se výukou finanční gramotnosti na základních a středních školách. Zaměřuje se na cenotvorbu, lidské jednání a (i)racionální rozhodování. Zasazuje se o rozvoj témat ve školách vyžadovaných aktuálním vývojem ve světě. Spoluzakladatel projektu Kurzy pro růst.

Vzdělání:

  • Moravská vysoká škola v Olomouci, bakalářské a magisterské studium – zaměření ekonomika a management malých a středních podniků

Vyučuje kurzy:

  • Pracovněprávní vztahy: práce, dohody, mzdy, nástrahy
  • Ekonomie, bankovnictví, lidské jednání, peníze
  • Investice a finanční podvody
Mgr. Tomáš Kindelmann
Lektor

Učitel informatiky a zeměpisu, který věří, že technologie mají ve škole smysl – pokud slouží lidem, ne naopak. Ve výuce propojuje svět digitálních kompetencí, umělé inteligence a internetové bezpečnosti s každodenní realitou žáků a snaží se připravit žáky na svět, který se mění rychleji než školní osnovy. Věří, že škola by měla být místem, kde se děti nebojí zkoušet nové věci a učí se přemýšlet, ne jen opakovat. Zajímá se o moderní přístupy ve vzdělávání, rozvoj digitální gramotnosti a využití AI jako přirozené součásti výuky. Je aktivní i v dalším vzdělávání učitelů, kde pomáhá kolegům objevovat technologie bez strachu a s nadšením. Ve škole vede technologicky zaměřenou učitelskou skupinu a rád hledá nové cesty, jak udělat výuku zajímavější, praktičtější a blíž dnešnímu světu.

Vzdělání:

  • Západočeská univerzita v Plzni, Pedagogická fakulta – magisterské studium (informatika a zeměpis)

Vyučuje kurzy:

  • QR kódy do výuky
  • Digitální kompetence a bezpečnost v online světě
  • Umělá inteligence ve výuce: nástroj, ne hrozba
  • Praktické dovednosti pro digitální dobu
Ing. Omar Ameir, Ph.D.
Lektor

Autor a spoluautor publikačních výstupů zaměřených na problematiku behaviorálního managementu, behaviorální ekonomie a managementu řízení rizik. Danou problematiku přednáší či přednášel na evropských vysokých školách. Působí na akademické půdě v České republice a v Polsku.

Vzdělání:

  • Vysoká škola báňská – Technická univerzita v Ostravě

Vyučuje kurzy:

  • Finančně (ne)gramotné rozhodování
crossmenu