Kurzy pro růst

Co je Facebook, jaký je jeho plán, a proč si ho smazat

Čemu se kurz věnuje?

  • Sociální sítě:
    1. Business model Facebooku/Instagramu/TikToku
    2. Role na sociálních sítích – kdo je kdo?
    3. Fungování a zadání algoritmu na sociální síti
    4. Sítě nejsou zadarmo – čím platíme a z čeho Facebook žije?
    5. Pozornost na prodej: jak vysvětlit mladým?

Co Vám kurz přinese? 

  • Zvýšený přehled o fungování největší digitální polis současnosti
  • Argumenty pro debatu o tom, proč se na jejím chodu nepodílet

Při každém připojení na sociální sítě spotřebováváme službu, podobně jako když jdeme do kina. Na rozdíl od sledování filmu však každý vidíme jiný obsah a mění se i naše role mezi divákem a tím, kdo je pozorován. Protože přístup na Instagram, Facebook, TikTok a jiné platformy se zdá být zdarma, je užitečné vymezit si obchodní role. Kdo je nabízející, kdo poptávající? A více specificky: kdo je uživatel, provozovatel, klient, zdroj, či zákazník? Poté je možné ozřejmit, kdo komu za službu platí, a hlavně čím. Obsahem kurzu je provedení účastníků jak tím, kdo je kdo na ‚sockách‘, tak nahlédnutí za oponu toho, s jakými motivacemi je provoz sítě veden. Jdeme-li po motivacích, dokážeme tak odtušit chování různých aktérů, někteří z nichž schůzují v San Franciscu, jiní spávají v našich pokojích, v našem pyžamu. Představení podnikatelského plánu firmy Meta tak, jak je možné jej prezentovat studentům, je sázkou na to, že někteří z nich se po získání těchto informací zamyslí nad tím, zda jim tyto platformy více dávají, či berou.

crossmenu