Kurzy pro růst

DVPP – Psychologie, sociologie, ekonomie, finance, rozhodování.

Čemu se kurz věnuje? 

  • Spontánním nákupům
  • Rozhodovacím paralýzám
  • Ukotvování
  • Duševnímu účetnictví
  • Vlivu davového chování při rozhodování

Co Vám kurz přinese?

  • Ozvláštníte výuku ekonomie/ekonomiky
  • Ozvláštníte výuku psychologie
  • Ozvláštníte výuku sociologie
  • Získáte rozhodovací testy, které můžete využít během výuky
  • Zamezíte přešlapům plynoucích z iracionálního rozhodování Vás, i Vašich žáků

 

Následujících pár odstavců se zabývá tím, co nás motivovalo zprostředkovat předání znalostí behaviorální ekonomie skrze Vás – učitele – Vašim žákům.

Málokdo z nás si uvědomuje, že se při každodenních činnostech souvisejících s financemi dopouští špatných rozhodnutí. Položme si v této souvislosti pár podivných otázek… Jak nás bankovní instituce a manažeři obchodních domů ukotvují k určité – a zpravidla vyšší – ceně? Proč se díváme na zvyšování cen rakví méně kriticky, než na zdražování jiných produktů? A proč bereme peníze vkládané do hazardních her jako „jiné“, tedy ne tak cenné?

Takovýchto podivných ekonomických otázek bychom si mohli položit opravdu mnoho. Odpovědi na ně nalézáme pomocí relativně mladého vědní oboru, který se nazývá Behaviorální ekonomie. Základem tohoto oboru jsou vlivy psychologie a sociologie na naše rozhodování. Tyto vlivy způsobují, že mnoho teoretických modelů ekonomie a managementu, se kterými se žáci a studenti na školách seznamují, v praxi fungují modifikovaným způsobem.

Pomocí praktických příkladů ekonomických omylů a manažerských fíglů, které mají původ v psychologii a sociologii, se vydejte na praktickou cestu poznání neviditelných ekonomických vlivů působících na každého z nás a psychologicko-sociologických manipulativních metod, kterým musíme při svých rozhodnutích čelit. Vybaveni tímto poznáním se budete schopni lépe bránit ekonomické manipulaci a posléze podpoříte přípravu žáků a studentů na ekonomicko-manažerskou realitu a jejich obranu proti špatným ekonomickým rozhodnutím, protože platí pravidlo, že: „ten, kdo psychologicko-sociologické vlivy na ekonomická rozhodování pochopí, udělá první krok k tomu, aby je dokázal i ovládat a činit tak rozhodnutí informovanější“.

Podrobný popis vzdělávacího programu.

crossmenu