O nás

Kurzy pro růst jsme založili v roce 2022. Cílem je vidět niky v kurikulu a dostat do škol témata potřebná pro řešení úkolů, před které dospělé staví život. To děláme převážně – nikoliv však výhradně – prezentací kurzů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.

Našim prvotním záměrem bylo vzdělávání v oblasti ekonomie a finanční gramotnosti. V tomto prostoru se snažíme snižovat četnost špatných rozhodnutí nejen mladých lidí. Postupem času jsme náš záběr rozšířili o další sféry lidského jednání a chápání. Naši lektoři jsou odborníky z praxe a věnují se tématům jako behaviorální ekonomie, využití technologií ve výuce, ekonomická teorie, pracovněprávní vztahy, hospodářská politika aj.

Náš tým

Ing. Richard Šmilňák, Ph.D, MBA
Spoluzakladatel projektu Kurzy pro růst

Student ekonomie a pozorovatel katalaxie, přednášející ekonomické kurzy s příklonem k hospodářské politice. Cestovatel, obdivovatel rozličných forem lidského jednání a člověkem nedotčené přírody. Spoluzakladatel projektu Kurzy pro růst.

Vzdělání: 

  • Vysoká škola ekonomická v Praze, Národohospodářská fakulta
  • Bradley university, Illinois, Master of Business Administration

Vyučuje kurzy:

  • Česká ekonomika: aktuální vývoj, výzvy, slasti a strasti
  • Ekonomie, bankovnictví, lidské jednání, peníze
  • Investice a finanční podvody
Ing. Filip Najvárek
Spoluzakladatel projektu Kurzy pro růst
(+420) 724 141 030

Lektor s několikaletou zkušeností. Zabývá se výukou finanční gramotnosti na základních a středních školách. Zaměřuje se na cenotvorbu, lidské jednání a (i)racionální rozhodování. Zasazuje se o rozvoj témat ve školách vyžadovaných aktuálním vývojem ve světě. Spoluzakladatel projektu Kurzy pro růst.

Vzdělání:

  • Moravská vysoká škola v Olomouci, bakalářské a magisterské studium – zaměření ekonomika a management malých a středních podniků

Vyučuje kurzy:

  • Pracovněprávní vztahy: práce, dohody, mzdy, nástrahy
  • Ekonomie, bankovnictví, lidské jednání, peníze
  • Investice a finanční podvody
Mgr. Tomáš Kindelmann
Lektor

Učitel informatiky a zeměpisu, který věří, že technologie mají ve škole smysl – pokud slouží lidem, ne naopak. Ve výuce propojuje svět digitálních kompetencí, umělé inteligence a internetové bezpečnosti s každodenní realitou žáků a snaží se připravit žáky na svět, který se mění rychleji než školní osnovy. Věří, že škola by měla být místem, kde se děti nebojí zkoušet nové věci a učí se přemýšlet, ne jen opakovat. Zajímá se o moderní přístupy ve vzdělávání, rozvoj digitální gramotnosti a využití AI jako přirozené součásti výuky. Je aktivní i v dalším vzdělávání učitelů, kde pomáhá kolegům objevovat technologie bez strachu a s nadšením. Ve škole vede technologicky zaměřenou učitelskou skupinu a rád hledá nové cesty, jak udělat výuku zajímavější, praktičtější a blíž dnešnímu světu.

Vzdělání:

  • Západočeská univerzita v Plzni, Pedagogická fakulta – magisterské studium (informatika a zeměpis)

Vyučuje kurzy:

  • QR kódy do výuky
  • Digitální kompetence a bezpečnost v online světě
  • Umělá inteligence ve výuce: nástroj, ne hrozba
  • Praktické dovednosti pro digitální dobu
Ing. Omar Ameir, Ph.D.
Lektor

Autor a spoluautor publikačních výstupů zaměřených na problematiku behaviorálního managementu, behaviorální ekonomie a managementu řízení rizik. Danou problematiku přednáší či přednášel na evropských vysokých školách. Působí na akademické půdě v České republice a v Polsku.

Vzdělání:

  • Vysoká škola báňská – Technická univerzita v Ostravě

Vyučuje kurzy:

  • Finančně (ne)gramotné rozhodování
crossmenu